Leren met autisme 2/2


Deze tweedaagse cursus focust op het principe van het leerstoeldenken om leren leren zo efficiënt mogelijk aan te pakken bij kinderen of jongeren met autisme. Je staat stil bij vier pijlers die ondersteuning nodig hebben om schoolse vaardigheden te beheersen. Deze cursus leert je geen ‘nieuwe methode’ om te leren leren, maar zet je stevig aan het denken hoe je praktijksituaties waar leren verwacht wordt, autismevriendelijk kan maken.

 

Begeleiding: Kobe Vanroy

 

Maximum 25 personen

 

Komt aan bod in deze cursus:
– Welke pijlers zijn van belang bij leren leren en waarom?
– De Flow-theorie: wat heeft het met autisme en leren te maken?
– Hoe werken aan welbevinden, competenties, capaciteiten en motivatie?

Komt NIET aan bod in deze cursus:
– Een afgelijnde methode om te werken aan leren leren;
– Psychologische begeleiding bij studeren (zie daarvoor de cursus Psychologische begeleiding van mensen met autisme)
– Faalangst bij studeren (zie daarvoor de cursus Praktische aanpak van faalangst)